![]() |
Passend onderwijs leidt niet tot meer passende onderwijsplekkenHet doel van passend onderwijs is dat meer leerlingen en studenten met een ondersteuningsbehoefte een passende onderwijsplek vinden. De Onderwijsinspectie constateert in haar jaarlijks rapportage De Staat van het Onderwijs dat dat niet het geval is. De Onderwijsinspectie onderschrijft daarmee het standpunt van Ieder(in) dat passend onderwijs nog steeds onvoldoende kansen biedt voor leerlingen met een beperking of chronische aandoening. Op 10 april overhandigde de inspecteur van het onderwijs De Staat van het Onderwijs aan minister Van Engelshoven en minister Slob. De inspectie constateert onder meer de volgende zaken:
Passend onderwijs heeft er dus niet toe geleid dat meer leerlingen en studenten met een ondersteuningsbehoefte betere en meer passende plekken in het onderwijs vinden. Ieder(in) hoopt dat de constatering van de Onderwijsinspectie voor het kabinet aanleiding is nog harder te werken aan maatregelen die verbetering zouden moeten brengen in passend onderwijs. Bron: Ieder(in) |